Total Pageviews

Sunday, June 12, 2011

Banyak2 Bershabar, Shukor Dengan Apo Yang Ado…..

Penat. Terkejut. Kosong. Balik dr trip td aku terus siang ikan takut nanti busuk kalau letak dlm peti tanpa disiang. Sampah kt depan umah masih lagi tak berbuang. Entah la korg nih. Tak kan la sikit pon tak terlintas di fikiran utk buang sampah2 tu. Jangan la berkira sangat ng kederat yg ada. Sebenarnya aku mmg sengaja tak nak buang. Nak bagi korg guna akal sket. Ni suma nk kasi aku bertambah penat. Hmmmm…..

Hasil yg aku dapat kali ni cukup lah utk makanan seminggu. Itu pun kalau aku masak tiap2 hari. Kalau selang 2 – 3 ari aku masak, mau dekat2 2 minggu stok lauk tu. Tamban ng selar tu buat goring garing sedapp woo..hehehe. Lepas setel suma tu, aku baring. Macam biasa la..aku bukak laptop, on9……tengok2 ape yg patut. Ada yg wat aku happy. Ada yg buat aku rasa tak best. Hurmm,….lama lg laa aku kena tunggu. Tp takpe, hidup ini perlu diteruskan. Aku tak mau berhenti di tengah jalan. Hidup dengan sedikit harapan yg masih bersisa.

Aku masih lagi kepenatan ketika menaip entry ni. Sakit belakang. Sakit dr muntah semalam pun masih terasa. Dah lama tak muntah woo… tak sangka aku akan muntah. Ye laa hamper tiap2 minggu aku ke laut. Tak muntah2. Kali ni mungkin sebab ombak beralun dengan sangat kuat ketika bot parking untuk memunggah barang ke atas OFB. Walaupun selepas muntah aku masih boleh memancing tapi kesan 'putar alam' masih lagi terasa. Tak seperti org lain yg terus 'flat'. Huhu,…..kejadian tersebut buatkan aku hilang 'kuasa' untuk memancing pd kali ni. Walau camaner pun aku tetap teruskan memancing. Memang betul, aku xdapat hasil yg boleh dibanggakan. Tak per lah Izwan,…banyak2 kan bershabar, shukor denga apo yg ado. Kata-kata Bang Ajie masih lg tersemat di benak fikiranku ketika itu. Dan aku meneruskan segalanya dengan senyuman. =)

2 comments:

  1. =) rehat tau...minum air banyak2..jangan makan ubat..=)

    ReplyDelete
  2. hehe....baiklah...=)....dah wat air oren 1 jag..kih3...nk minum air masak..tapi,.... :P

    makan & tido je ubat mujarab ketika ini....hik3... =)

    ReplyDelete