Total Pageviews

Thursday, October 28, 2010

Cerita dari hujung kampung...........








Alkisah di Kampung Serai Seraut tentang 3 sekawan Deris,  Jusoh, Mat Janggut yg belum puas menikmati hidup berlumurkan dosa-dosa dan mereka pula begitu taksub dengan kehebatan jin yg bg mereka dapat menyenangkan hidup mereka selamanya.

Deris seorang kaki perempuan yang begitu dahagakan tubuh wanita-wanita dambaannya, Jusoh pula seorang peminum arak tegar yang sering menghabiskan duitnya terhadap air kencing syaitan itu dan Mat Janggut seorang yang begitu ‘low profile’ lagaknya tetapi menghadapi keterujaan terhadap rokok dan asap yang menjadi teman sepanjang hidupnya sehinggakan anak bininya mati akibat tak tertahan menghidu bau asap rokoknya . Begitulah sifat-sifat buruk yang ada dalam diri mereka bertiga ini. Namun mereka ini selalu sahaja mengalami ketidakpuasan dalam perkara-perkara tersebut. Maklumlah mereka bukannya ada duit untuk menampung kegiatan buruk mereka itu.

Dan pada suatu malam di bulan September mereka bertiga sepakat untuk bertemu dengan seorang bomoh yang dikatakan handal dalam bab memuja makhluk jin itu. Maka bertemulah mereka bertiga dengan bomoh tersebut yang kebetulan sedang berehat di beranda pondok kayunya yang sangat usang rupabentuknya. Rumah bomoh jin la katakan…. Mereka pun menyapa,

“Assalamualaikum tok ! wah…wahhh,…senang hati nampaknye tok malam ni. Baru menang ekor ker? Hehe…..” kata Deris yg paling petah berkata-kata di antara mereka bertiga itu.
“Kepala hangguk kau menang ekor ! Hape kau dah lupa ker hari ni hari Khamis. Kedai ekor tutup, mane boleh beli nombor harini. “ jawab Bomoh Pin dengan nada selorohnya.
“Manelah tau kan, menang yang dua hari lepas punyer… Hehe…ouhh, tok pun main ekor juga la ni ye…kihkih.” Berkata lagi si Deris sinis lalu dijawab pantas oleh Bomoh Pin.
“Aishhh….kau ni, kau ingat aku nih kaya ker. Kalau kaya xde la aku jadi bomoh nihh……Hah, apa hajat engkorang ni dating malam-malam buta nihh? Nampaknya berhajat besar.”
“ Errr..kami bertiga ni ingat nak nak meminang anak tok. Boleh tok?“ hehe…kami ni pun dah lama hidup membujang…kahkah! ….alaaa tok jgn marah yer…kami melawak je..hihi… begini, kami ni berhajat nak bela sekor jin nak dibuat kadam kami. Maklumlah kami terlalu banyak kerja sehingga xlarat nak buat. “Deris meloyar buruk dan ketawa terbahak-bahak sambil diikuti oleh kedua karibnya itu.
Bomoh Pin meradang apabila dipermainkan oleh 3 orang pemuda yang sememangnya berperangai seperti kera itu. Namun dia hanya berlagak tenang memandangkan kredibilitynya sebagai bomoh jin terhandal masih tidak tercemar.  Seperti kebiasaan apabila datangnya tetamu yang tidak diundang Bomoh Pin akan menjemput mereka masuk ke bilik khas yang luasnya hanya dua kali besar jamban cangkung rumah orang lama-lama. Maka bersuaralah mereka menyatakan hajat untuk memiliki seekor jin yang handal dan lurus menurut perintah. Maklumlah mereka bertiga ni dah la buat pekerjaan jahat, pemalas pula tu. oleh sebab itulah mereka sangat berkeinginan untuk memiliki kadam yang boleh menurut perintah tanpa banyak soal.

“Ouhhh begitu rupanyer. Itu perkare mudah wahai encik-encik sekalian. Engkorang perlu buat satu perkara jek sebagai pengeras untuk menyeru jin tu. Begini,blaa…blaaaa…blaaaaa…blurrr…blurrr….lens… blurr …blaaaa….kappowww. Hah, berserulah engkorang panggil  jin tu, tapi jangan la lari pulak yekk. Paham??  Terang Bomoh Pin kepada mereka bertiga namun belum sempat Bomoh Pin mendongak ke arah mereka lagi sudah kedengaran suara mereka sayup nun di kejauhan memecah keheningan malam bulan mengambang penuh itu.
“Paaaaahhhhhhhaaaaaaaammmmmmmmm tooookkkkkkkkkkkkkkk !!!!!!....” bertempik mereka bertiga menjawab pertanyaan tok itu tadi.



Sememangnya perangai mereka tak pernah berubah walaupun dalam situasi meminta bantuan untuk diri mereka sendiri.

Dipendekkan cerita, setelah mereka berjaya mendapatkan pengeras seperti yang disuruh oleh Bomoh Pin itu tadi mereka pun menuju ke bukit batu yg terletak di hujung kampong tersebut  untuk dijadikan tempat pemujaan tersebut. Sesampai sahaja mereka ke puncak bukit yang dikatakan tempat jin bertendang itu, Mat Janggut  yang membawa pengeras tersebut ditugaskan oleh Deris untuk memuja jin yang memang menetap di atas bukit tersebut sejak sekian lama.

“Aaahhh kau ni Mat, dari tadi asyik ngan rokok ajerr kt mulut tur. Hah, alang-alang mulut dah berasap tu apa kata kau yang menurun jin tuh. Aku bab jampi-jampi ni memang lemah la. “ Disuruhnya Mat Janggut yang sememangnya dari tadi tak berhenti menghembus asap rokok di mulutnya.
Walaupun begitu, Mat Janggut yang berjiwa sentiasa ‘low profile’ itu pun melakukan upacara tersebut tanpa banyak soal dek kerana kesukaannya terhadap asap yg busuk itu. Api pun dinyala dan kemenyan dibakar. Bersemerbaklah seluruh kawasan sekitar dengan bau kemenyan yang begitu disukai oleh makhluk-makhluk halus di hutan. Suasana senyap sunyi, hanya suara burung pungguk dan sekali-sekala disertakan bunyi sayap kelawar sayup-sayup kedengaran. Gelap. Bulu tengkuk Deris dan Jusoh jangan diceritalah ketegakkannya. Boleh tembus baju yang dipakai mereka hendaknya. Peluh-peluh jantan mula menitis laju. Tiba-tiba…….




“Huarghhhhh!!!!!!!!!!!! Harrr !! Harr !! siapakah  yang berani  memanggil aku ni haaa?!
Berkata-katalah seekor jin yang secara tiba-tiba muncul entah dari mana itu sehinggakan mereka bertiga berpelukkan akibat ketakutan yang baru pertama kali dirasakan oleh mereka setelah bergelumang lama dengan kemungkaran. Deris yang petah itu pun tergagap-gagap dibuatnya. Jin yang bersuara garau itu pun berkata lagi,

“Ahhh….sudah memanggil, menggigil pulak….harr…harr…harrr !! memang dasar manusia hati kecikk !…..hahahaha…! hey korang bertiga! Macam biasalah, aku ada 3 sahaja permintaan yg boleh korang mintak, lebih pada tu no way!...hahahahaha…”
“ Bbb….baiklahh…aku ni dah lama bermimpikan hidup dengan perempuan-perempuan siang dan malam…..aku nak kau kumpulkan semua perempuan-perempuan cantik di seluruh dunia ni, lepas tu aku nak kau kurung aku dengan mereka dalam sebuah gua beserta hiasan-hiasan kat dalam tu…hehe….biarkan aku selama 10 tahun dan jangan siapa-siapa ganggu aku. “ jawab Deris yang sentiasa tak sabar apatah lagi dengan peluang itu yang dinanti-nantikan selama ini.

“ahhhh…..itu perkara senang ! Nahhhh ambikk….! Hahahahahaa…………! “
Dengan sekelip mata, Deris pun lesap maka terpinga-pingalah Jusoh dan Mat Janggut melihat kejadian sebegitu rupa berlaku di depan mata mereka. Namun bukanlah mereka semakin takut, tetapi mereka semakin teruja apabila membayangkan sahabatnya itu sudah mencapai apa yang dihajatinya selama ini. Dan belum sempat jin itu bersuara lagi, Jusoh terus menyuarakan hajatnya.
“ En Jin, aku nak kau kurung aku pulak dalam sebuah gua bersama-sama dengan semua jenis arak yang mahal-mahal dan sedap-sedap dan biarkan aku keseorangan tanpa ada gangguan pun selama 10 tahun ! “ kata Jusoh berseloroh.
“ Ahhhh….itu jugak senang ! nahhhhhh…..! “
Kata jin yang begitu hebat ilmu jinnya itu dan sepantas kilat Jusoh juga lesap bersama-sama asap kemenyan yang terawang-awangan. Tinggallah Mat Janggut seorang diri yang sudah bersiap dengan hajatnya itu. Dengan sopannya dia bersuara.
“ Tuan jin yang sangat hebat, aku suka dengan asap rokok dan tak boleh nak tinggalkan asap rokok walau sesaat pun. Oleh itu, berilah aku suatu ruang di mana aku boleh bersenang-senang dengan menghisap rokok tanpa ada satu gangguan pun. Dan aku juga inginkan suasana itu selama 10 tahun. “ Mat Janggut menyuarakan hajat dengan penuh ketatasusilaan.
“ Wahh…ada jugak manusia macam ni yer.. tp tak mengapa, aku akan tunaikan jugak permintaan kau tu dan aku akan hantarkan kau ke dalam gua jugak macam diorang tadi… hahahahaha ! terlalu mudah !...hahaha !....” jawab jin itu pula.

Maka dengan itu, tercapailah hajat mereka bertiga dan berseronoklah mereka di sana. Dan setelah genap 10 tahun mereka bergelumang dengan apa yang mereka hajati itu, jin tersebut kembali untuk membuka pintu gua yang menjadi syurga mereka bertiga. Pintu pertama yang dibuka jin itu adalah pintu gua yang dihuni Deris bersama perempuan-perempuan cantik di dalamnya. Apabila dibuka sahaja pintu gua tersebut, keluarlah Deris  dengan fizikalnya yang kurus teramat kurus dan longlai akibat dari axtiviti seks yang melampau tak terkira banyaknya. 10 tahun bersama perempuan-perempuan. Bayangkanlah. Deris cuba untuk berjalan keluar dari gua tersebut namun jatuh betul-betul di hadapan jin itu dan meninggal dunia di situ jugak. Kesian.

Jin itu terbang pulak ke gua yang dihuni Jusoh bersama arak-araknya. Dibukakan pintu gua oleh jin dan keluarlah Jusoh dalam keadaan buncit hamper pecah perutnya dan kuyu matanya akibat dari meminum arak tanpa batasan. Jin hanya ketawa melihat keletah Jusoh yang cuba berjalan ke arahnya tetapi jatuh tersembam lalu meninggal dunia di pintu guanya. Semakin kuat jin menggelakkan nasib serupa kedua-dua sahabat yang dalam kategori orang-orang bodoh ini. Sungguh kesian.

Maka tanpa melengahkan masa lagi, jin itu terbang pula ke gua yang di huni Mat Janggut bersama rokok-rokoknya. Namun alangkah terkejutnya jin itu apabila pintu itu dibuka menyengahlah riak wajah Mat Janggut yang merah padam dan lagak bagaikan harimau mahu menerkam mangsanya. Tubuh Mat Janggut tidak berubah, sihat dan tegap tidak seperti kedua sahabatnya yang mati dalam keadaan yang menyayat hati sehingga menimbulkan kehairanan pada jin tersebut. Manakan tidak, seharusnya  tubuh Mat Janggut mengalami kesusutan akibat terlalu kuat menghisap beribu-ribu rokok yang menjadi teman hidupnya di dalam gua tersebut.  Tiba-tiba bertempiklah Mat Janggut yang bersikap ‘low profile’ sebelum ini sambil berlari ke arah jin itu lalu melepas satu lempangan yang maha kuat !.

PANGGG !!!!.....


"Ehh....apehal lak nihh kau lempang aku ni???... " tanya jin tersebut tercengang-   
cengang.

“  Hoi BODOH ! Kau bagi aku rokok bukan main banyak, tapi LIGHTERnya mana 
sial????!!!! “



Sekian.

why im here??


KAHH KAHHH KAHHH.....!!!!!

KIHKKIHKKKIHHH....KIHHHH.....!



AHAKKK....AHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH...!!!!


bwahhh...hahahHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...!!!!!!!









*cerita dan gambar² hanya rekaan dan hiasan semata-mata.

No comments:

Post a Comment