Total Pageviews

Sunday, October 10, 2010

STEP OF 1.5....





hujung bulan ni, bermula aku sebagai jurufoto amatur yg merangka jalan ke peringkat lebih tinggi. wahhh....xsabar rasanya. segala pengalaman aku yg xseberapa dlm bidang fotografi sblm ini akan diperah, pembelajaran dr mber2 pro akan ditimba. hehe....semangat beb! semangat....walaupun mungkin sesetengah akan berkata ianya hanyalah hangat2 taik itik, namun ada aku kesahh??....hehehe, actly bg aku biarpun hangat2 taik itik tp ianya tetap mempunyai semangat. dan haruslah aku membakarnya bila api semangat tu sudah lerai(?) dek dugaan2 mendatang. ye la semua org tahu semua pekerjaan atau perjuangan pasti akan melalui rintangannya. jika org lain boleh berjaya, mengapa tidak aku. ye, setiap org pasti ada laluan masing2. he....bak kata cendekiawan, "org yg bijak mempelajari dari kesilapan diri sendiri, tetapi org lebih bijak akan mempelajari dari kesilapan orgg lain."....wahhh...terbuka terus minda bila ingat balik kata2 hikmat nihh......anda bagaimana?.....hehe.. ilmu harus dituntut, bukan diharap.... begitu juga cinta, berusahalah untuk memberi cinta, dan kita akan memperolehinya. jangan mengharap cinta datang tanpa dijemput. especially for mens laa......hahaha, dahh sudahhh....pehal lak masuk bab cinta nihh.....aishhhh.....memg aku mcm tu, xdpt lari dari hakikat cinta dlm hidup seorang insan di dunia ini.....(...sudaaah la lu bro !!! jiwang !..)......ahhh pedulik hape akuu...!! =)=)


kalu dulu aku bermula dengan mengambil upah xseberapa yg kadang2 free jekk, ye la untuk permulaan kan....kali ini dengan pelaburan yg lebih tinggi, aku berharap dapat la aku mengumpul dana untuk membayar balik modal pelaburan seterusnya mengembangkan bakat dan melebarkan sayap dalam bidang fotografi ni....eh jap, ni ayat berangan ke ape nihhh........arghhh......aku harap aku xberangan ketika ini. kerana perkara ni dah lama duk di benak fikiran dan impian aku....(impian dan berangan bukan ke lebih kurg sama jekk???...) hahahahaha......impian kalau x diusahakan jadi angan2 je la derrrr.......!!..... hehehe.......aku harap sesaper yg baca blog haramjadah ni, hulur2kan lah sokongan anda yer......hehe....dan jgn lupa promote pd kawan2 korg.... 


sesuai dengan bidang aku yg berhubungkait dengan seni ni, lapangan2 foto seperti wedding, event, journalism, portrait, architecture dan landscape akan aku terokai... fuhhh, ini mungkin akan ambil masa 5thn and ke atas untuk aku kuasai kesemua lapangan ni.....jgn jadi lapangan tersasar sudah la yerr....hahaha...mudah2han...hanya kesabaran dan dedikasi terpimpin boleh membantu aku selain doa pd yg Esa. amin. 


pendek kata, apa jua bidang yg aku ceburi ni biarlah dpt aku capai sekurang2 nya satu peringkat yg boleh dibanggakan...aku dah letih dah wat kerja separuh jalan nihh......penat duhhh.....dr peringkat skulah dulu lg dahh.....ermmm....apa khabar agaknya mural yg aku lukis kt dinding kelas aku waktu form 5 dlu tu.....dah tentu dah dipadam.....ye la kerja separuh jalan, sape yg nak tgk.....hehehe, tp sekurangnya burung terkukur dlm artwork tu mmg superb aku wat...ahhh sudahh la ko wan......werkk !!


berfikir sejenak ttg photo journalism, aku teringin nak ke sabah.....ermmm, bunyi cam menarik....nak2 skg dah ada kabel nak ke sana. hehehehe....mmg syok....persoalan yg tgal, gunung atau laut yg nak aku fokuskan...ermmm....biarlah takdir yg menentukan....huargghhhhh...!!!....mengantuk la plakk.....keje xde nak dibuat....yg ada pun dah siap.....tgk suasana opis ni mmg wat aku mengantukk...!....ermmmm....sekian, zZZZZZ...............krohh...! krrooohhhh....!!...fiuuuu~~ 

No comments:

Post a Comment